1042

To nejdůležitější nás teprve čeká

říká pilot kamionu Liaz Martin Macík, který po ztrátě zaviněnou výměnou turba neskládá zbraně a bude dál bojovat

Nebýt smůly s turbem ve čtvrté etapě, patřila by posádka kamionu Liaz k nejlepším. Jenže na Rallye Dakar žádná kdyby neplatí. Realita je taková, jaká je. Ovšem Martin Macík jr., Miloslav Janáček a Michal Mrkva mají před sebou zhruba ještě dvě třetiny jihoamerických kilometrů a je klidně možné, že si členové stáje KM Racing příděl smůly vybrali během prvních chilských kilometrů.

To se však teprve ukáže. „Teď máme na čelo manko přes dvě hodiny a na Top 10 ztrácíme jen asi hodinu, což není žádná tragédie. Mám rád vysoké cíle, a proto budeme dál bojovat, dokud to půjde. Stále platí, že chceme ve zdraví dojet do cíle v Buenos Aires,“ vyprávěl před startem 5. etapy pětadvacetiletý Macík, kdy figuroval na 17. místě.

Chválí poměrně nedávno sestavenou posádku i auto. „Sehráli jsme se velice rychle. Michala dobře znám z dřívějších startů, tam není nejmenší problém, a Míla je dobrý navigátor. Zatím jedeme bez chyb, ale to nejdůležitější nás teprve čeká. Díky tomu, že jsem na předchozích dvou Dakarech navigoval, jsme schopní si rychle poradit a najít tu nejlepší cestu,“ pochvaloval si nejmladší řidič kamionového pelotonu.

„Auto se v terénu chová výborně. Jsem s Lízou spokojený. Dokážu ji ovládat podle svých představ. Technické problémy, které nás dosud potkaly, se týkaly vady materiálu, anebo šlo o moji chybu. V první případě to byl problém s turbem, ve druhém jsem byl zbytečně rychlý a odnesl to tlumič,“ popsal závady pilot, který v roli řidiče zažívá dakarskou premiéru.

Na začátku moc nevěděl, do čeho jde a na jaké pozice to bude stačit. „Teď už to vím. Zatím mi sice okolnosti nehrají do karet, ale to k Dakaru patří. Nikdy to asi nebude ideální, ale při tom se hodně učím. Každou etapu zrychluji a cítím se víc a víc na svém místě, i když rychlosti, ve kterých se měřené úseky odehrávají, jsou neuvěřitelné. Existuje spousta aspektů, které si člověk neuvědomí, dokud je sám nezažije. Je potřeba spoléhat na instinkty a techniku jako v žádném jiném případě,“ přemítal.

„Co se týče náročnosti a struktury povrchu, tak máme za sebou zatím lehčí etapy. Osobně se víc těším na náročnější pasáže v poušti Atacama. Dá se tam sice nasekat víc chyb, ale zároveň víc získat. Uvidíme. Za volantem zatím cítím velkou jistotu a vím, že mohu stále zrychlovat. Všechno ale musí jít v souladu s technikou a posádkou,“ dodal.

KM Racing Media / min