spanelsko

V polovině je kamion Liaz druhý

Premiéra mladé posádky KM Racingu probíhá bez větších problémů, na Baja Aragon ji přibrzdily jen dva defekty

Posádce Martin Macík mladší, Marian Orlický a Jakub First to ve Španělsku na Baja Aragon šlape. Trojice KM Racingu v kabině kamionu Liaz je při své ostré premiéře v polovině víkendové soutěže na druhém místě a získává první ostruhy v souboji s ostřílenými soupeři.

Do podniku Světového poháru FIA v rally Cross Country vstoupili členové sedlčanské stáje na výbornou. O deset sekund vyhráli v pátek šestikilometrový prolog, ale skutečná zkouška ohněm je čekala v sobotu, kdy byly na programu dvě etapy – úvodní měřila 110 kilometrů a druhá 220.

„První etapa byla technická a hodně kamenitá. Musím říct, že takhle jsem si nezařadil a nezakroutil volantem už hodně dlouho. Nicméně na čtrnáctém kilometru se nám podařilo udělat gumu. Bohužel přesně vím, jaký kámen jsem trefil. Výměnu máme dobře zmáknutou, ale rychleji než za osm minut se to stihnout nedá. Za tu dobu nás všichni soupeři předjeli a museli jsme dohánět ztrátu,“ vyprávěl v sobotu večer v bivaku Mates.

Kromě nejzkušenějších soupeřů, kterými jsou elitní piloti z Rallye Dakar Španěl Pep Vila Roca na iveku a Kazachstánec Artur Ardavičus s tatrou, dokázali Češi manko zlikvidovat. „Po první etapě jsme na ně ztráceli osm minut. Ve druhé nás opět čekaly kameny, i když se dalo jet o poznání rychleji. Museli jsme zvládnout několik trialových pasáží a průjezdů přes řečiště,“ pokračoval řidič liazky.

„Taková jízda se mi líbila, byl jsem čím dál rychlejší a opravdu jsem si to za volantem užíval. Jenže na čtyřiasedmdesátém kilometru přišel druhý defekt. To byla smůla, protože jsme se mezitím dotáhli i na Pepa i Artura. Museli jsme pak znovu útočit, ale v dalším průběhu opustilo štěstí i Vila Roku, který tak zůstal za námi. V tomto pořadí jsme nakonec dojeli do cíle,“ popisoval Martin sobotní kilometry.

Na Ardavičuse ztrácí nová posádka KM Racingu devatenáct minut a o třicet sekund za ní figuruje Vila Roca. „Pro kamiony jsou pisty na Baja Aragon příliš úzké a všichni dělají gumy. Pep říkal, že nezdržet se tady zničenou pneumatikou, je hodně velké štěstí. Nicméně podmínky jsou stejné pro všechny. Akorát Artur na defekt nedoplatil. Gumu sice už taky prorazil, ale podařilo se mu dojet do cíle erzety,“ konstatoval.

Podle Matese se dobře drží nováček postu navigátora Marian Orlický. „Nějakých malých chyb se Majka nevyvaroval, ale nešlo o nic zásadního. Docela se mu daří, s jeho premiérou jsem spokojený a mě to tady baví. Zkušeností sice moc nemáme, ale jedeme,“ dodal.

V neděli čeká mladou posádku KM Racingu stejný program jako v sobotu.

KM Racing Media / min